סוגי חופשה מומלצים למגזר הדתי

מערכת שורש  כה אדר ב, תשפב  3/28/2022

טיול משפחות, שמציע גם חוויה משפחתית וגם הרפתקה קהילתית, יכול להיות סוג החופשה המתאים ביותר למשפחות מהמגזר הדתי
.......................

סוגי חופשה מומלצים למגזר הדתי

משפחות דתיות מתגוררות לרוב במסגרת קהילתית או שכונתית שמלכדת את כל הדיירים החולקים אורח חיים דתי, לכלל קהילה חברתית-משפחתית אחת. מסיבה זו, טיול משפחות, שמציע גם חוויה משפחתית וגם הרפתקה קהילתית, יכול להיות סוג החופשה המתאים ביותר למשפחות מהמגזר הדתי.

למשל, טיול משפחות בצפון, שמאורגן במיוחד למשפחות מאותה קהילה, מציע לכם את כל היתרונות של החופשה המשפחתית, כשהם מורחבים גם לקהילה כולה, כלומר למשפחות המשתתפות בטיול.

יתרונות החופשה המשפחתית

  1. להתנתק מהשגרה ולהתחבר

בואו נודה על האמת, כולנו מבלים הרבה זמן בישיבה מול המחשב והטלפון, בשליחת מסרונים ובקריאת אימיילים שנכנסו לדוא״ל שלנו. טיול משותף נותן לבני המשפחה הזדמנות נהדרת להתנתק מכל אלה.

עם כל החוויות החדשות המתרחשות בטיול, קל יותר לבני המשפחה להתנתק מהמכשירים האלקטרוניים, ולהתחבר לבני המשפחה המטיילים יחדיו.

וכאשר מדובר בטיול של מספר משפחות, הילדים יוכלו ליצור קשרים אמיצים יותר עם הילדים האחרים בטיול, והמבוגרים ישמחו ליהנות מזמן איכות עם ההורים האחרים, כשכולם מתנסים בחוויות מרגשות בחיק הטבע.

  1. להצית מחדש את חוש ההרפתקנות

ילדים צעירים הם הרפתקנים מטבעם. ילדים אוהבים לחקור ולספוג חוויות חדשות. הם קולטים כל מראה, צליל, מגע, טעם וריח חדשים. בדרך כלל, ככל שהילדים מתבגרים, רובם מאבדים תחושה זו של הרפתקנות. אבל, הטיול מסייע להחזיר את הסקרנות לא רק לנערים אלא גם לנו, ההורים.

בטיול משפחתי, אתם זוכים לראות את סקרנותם של הילדים ואת הדרך שבה הם מסתכלים על העולם. זה מוסיף רמה נוספת לחוויית הטיול שלכם. אין כמו הזדמנות לחקור את העולם עם הבנים והבנות שלכם.

  1. תיהנו מפעילויות שונות

כשאתם מטיילים בחברת משפחות אחרות שדומות לכם או משתייכות לקהילה שלכם, סביר להניח שתתגייסו לעשות דברים שאחרת אולי הייתם מוותרים עליהם. למשל, כשאתם מטיילים בצפון תוכלו לצאת לרפטינג בירדן, לטוס בכדור פורח, לצאת לטיול טרקטורונים, לצפות על ציפורים מתוך עגלת מצפור באגמון החולה, ואפילו להחליק על הקרח בפארק קנדה במטולה.

אולי חלק מהפעילויות שייבחרו אחרים, לא הייתם בוחרים לו הייתם מטיילים רק עם המשפחה ולא במסגרת טיול משפחות. אבל ברגע שתתנסו בפעילויות שכאלה, יתכן מאוד שתתלהבו מהאקשן.

  1. טיול עם המשפחה יוצר זיכרונות לכל החיים

אם, כילדים, טיילתם עם ההורים והאחים שלכם, קרוב לוודאי שאתם יכולים להיזכר בכמה וכמה זיכרונות ייחודיים מאותם טיולים.

טיול משפחתי יוצר זיכרונות מתמשכים, ובכך מסייע לחיזוק הקשרים המשפחתיים. שנים אחר כך עדיין בני המשפחה ידברו על אותו טיול שבו הלכתם לראות את הצבים בנחל אלכסנדר, או על אותו מלצר במסעדה במצפה רמון, שהצחיק אתכם עד דמעות.

זיכרונות אלה יהוו חלק חשוב מהילדות של הילדים שלכם, והיכולת לחלוק את החוויות הללו, לא תסולא בפז!

באופן דומה, טיול של קבוצת משפחות יכול לחזק את הקשרים בין חברי הקהילה וליצור זיכרונות נעימים שיעלו חיוך חם בכול פעם שבה תיפגשו בסופרמרקט או בגן הילדים השכונתי.

  1. לקדם את החינוך לאהבת הארץ

טיולים מועילים לחינוך הילדים. הילד מתפתח יותר כאשר הוא שקוע בנופים ובמראות חדשים. ילדים קטנים גם סופגים ביתר יעילות, ידע על דברים ומצבים שהם חווים ממקור ראשון.

במהלך ההיכרות עם כפרים ועיירות בצפון, יוכלו הילדים לראות כיצד אחרים חיים את חייהם, מעבדים את השדות או מכינים יין מובחר ביקבי בוטיק הפזורים בגליל העליון וברמת הגולן.

במהלך הטיול תוכלו להטמיע גם את אהבת הארץ. כמו במוזיקה קלסית כך גם כאן – אנחנו נוטים לאהוב את היצירות שאנחנו מכירים. לכן, הטיול המשפחתי טומן בחובו הזדמנות נהדרת לחיבור הילדים אל הטבע, אל האנשים ואל נופי המולדת, ארץ ישראל.